SISTEMA D’ALERTES DE PROTECCIÓ CIVIL

El passat mes de febrer es va posar en funcionament el sistema d’Alertes de Protecció Civil en el marc del compliment de la Directiva 2018/1972 del Parlament Europeu i del Consell, que imposa l’obligació a tots els països membres de disposar de sistemes d’alerta per situacions d’emergència greu basats en l’enviament de missatges als telèfons mòbils de la població afectada.

És una eina pensada per traslladar a la població les instruccions que ha de seguir de forma immediata per protegir-se i evitar danys quan es trobi a la zona afectada per una emergència, catàstrofe o accident greu.

S’ha previst una prova el dia 27 d’abril, a partir de les 11 h, en el marc de la prova per a tot el territori de Girona i Catalunya Central. Per valorar la prova s’ha previst una enquesta per informar si s’ha rebut correctament el missatge als telèfons mòbils. La participació en aquesta enquesta és clau per comprovar el funcionament correcte del sistema.

A la pàgina web interior.gencat.cat/alertesprotecciocivil disposeu de tota la informació sobre el sistema.

Salutacions cordials
Directora general de Protecció Civil

 

SISTEMA D’ALERTES DE PROTECCIÓ CIVIL